SEO-technieken

Adriano Meis

 

Communicatie

KMO-marketing

Copywriting & vertalingen

SEO-technieken: een verwittigd man is er 2 waard!

 

 

In de begindagen van het internet werd geschreven tekst ten dode opgeschreven. Beelden zouden de wereld veroveren!

Google en de zoekrobots beslisten hier anders over en zorgden ervoor dat content dé bepalende factor werd voor websites.

 

Zoekwoorden zijn hierbij niet (meer) zaligmakend. Er was een tijd dat websites hun teksten zo vol zetten met bepaalde zoektermen dat ze quasi onleesbaar of zelfs licht belachelijk werden. Vandaag kijken de zoekrobots naar een hele lijst voorwaarden, lees de belangrijkste hier.

 

 

1. Zoekwoorden blijven een rol spelen. Denk goed na welke zoekwoorden belangrijk zijn voor jouw bedrijf of sector. Kruip zoveel mogelijk in de huid van je potentiële klant. Gebruik dus niet de term van het 48e product uit je catalogus – geen kat zal zijn zoekopdracht hierop baseren.

Hou ook rekening met nieuwe trends op het vlak van zoekopdrachten. Mensen gebruiken steeds langere zoekopdrachten, soms zelfs hele zinnen. Onderschat ook niet de meest recente trend, die van gesproken zoekopdrachten. Waar we tien jaar geleden "band vervangen” intypten, is dat tegenwoordig “hoe vervang ik m’n band” en zelfs “hoe vervang ik de band van m’n fiets”.

 

2. Optimalisatie van je webpagina’s. Metadingen. Élke webpagina moet een titel en een omschrijving hebben. Zo weten de zoekrobots waar de pagina over gaat.

 

3. Sterke content. Meer dan enkel woorden. Gebruik goede afbeeldingen (zorg ervoor dat ze niet te zwaar zijn, dat vertraagt de technische prestaties van je website) en zelfs video’s. Het is echt geen toeval dat YouTube na Google het belangrijkste zoekkanaal is – mensen zien graag filmpjes.

Vergeet je content ook niet up to date te houden. Een site waar tweemaal per jaar een artikeltje op komt = een slechte site.

 

4. Integratie van externe sites en programma’s. Verspreid je content niet alleen via je site. Externe links zijn van goudwaarde. Een deel heb je zelf in de hand, door via social media artikels naar je site te laten linken.

Adriano Meis

 

Communicatie

KMO-marketing

Copywriting & vertalingen

Veldstraat 186

8500 Kortrijk

+32 (0)495/79.74.53

© Copyright. All Rights Reserved.